Senior Project Manager ECM – Gent, België


Senior Project Manager ECM

Onze klant te Gent is op zoek naar een senior projectleider ECM die in nauwe samenwerking met de domeinverantwoordelijke, de volgende taken zal uitvoeren:

  • Verantwoordelijkheid opnemen voor het volledig beheer van meerdere projecten.
  • Beheer van de gerelateerde projectbudgetten.
  • Opstellen van projectaanpak en planning.
  • Projectcoördinatie- en rapportering volgens de projectwerking afspraken.
  • Coördinatie met en tussen andere projecten en projectteams.
  • Aansturen van multi-disciplinaire projectmedewerkers en kerngebruikers.
  • Organiseren van het vereiste interne overleg en overleg met de betrokken van de klant.
  • Organiseren van de acceptatie en verspreiding van de projectresultaten.
  • Rapportering naar het management en de klanten.

 

Gevraagde competenties en ervaring
De kandidaat beschikt over volgende aantoonbare vaardigheden vanuit meerdere projecten:

  • Minstens 5 jaar, bij voorkeur 10 jaar ervaring als projectleider.
  • Ruime kennis opgedaan in het leiden van projecten en project management methodologieën zoals:
  • Prince2
  • PMBOK
  • Agile/SCRUM, met praktische ervaring als SCRUM Master
  • Kennis van volgende toepassingsdomeinen:
Customer Relationship Management (Microscoft Dynamics CRM), Enterprise Content Management, document management, Intranet-oplossingen, dossierbeheerssystemen.
  • Ervaring in het leiden van projecten binnen lokale overheden.
  • Ervaring in het leiden van openbare aanbestedingen.
  • Ruime ervaring in het opstellen, onderhandelen, afsluiten en beheren van contracten en SLA’s met leveranciers.
  • Ervaring met het opstellen van business analyses (gebruikersbehoeftes in kaart brengen, high-level oplossingen uitwerken, budget-inschattingen maken,…).

 

De kandidaat dient door scholing en beroepservaring een gedegen kennis te hebben van:


  • Het plannen, coördineren en budgettair beheren van projecten bij voorkeur in de openbare sector (deze activiteiten dienen te gebeuren volgens de standaard afspraken voor de projectwerking binnen het bedrijf).
  • Het gelijktijdig aansturen van meerdere projectteams met interne- en externe medewerkers (analisten, ontwikkelaars, leveranciers, testers,…) en kerngebruikers.
  • Het organiseren van het vereiste interne overleg en overleg met de betrokkenen binnen het bedrijf en bij de klant.
  • Het organiseren van de acceptatie en verspreiding van de projectresultaten.
  • Presenteren en rapporteren van projectresultaten op management-niveau.
  • Coördinerende en uitvoerende activiteiten binnen aankopen onderworpen aan de wetgeving op de overheidsopdrachten.
  • Het analytisch, gestructureerd en pragmatisch werken.
  • Het uitwerken van business analyses gebruik makend van gangbare methodologieën.

De kandidaat beschikt over volgende persoonlijke en sociale vaardigheden:

  • Beschikt over uitstekende management vaardigheden.
  • Zeer communicatief, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Grote zelfstandigheid en verantwoordelijkheidszin.
  • Zin voor kwaliteit.
  • Kostenbewust.
  • Sterke coördinerende vaardigheden.
  • Je hebt een sterke klant- en servicegerichte instelling.
  • Je bent initiator van nieuwe ideeën.
  • Je hebt een sterk analytisch denkvermogen/conceptueel denken.
  • Je bent flexibel en stressbestendig.

De kandidaat kan aan de hand van vergelijkbare referentieprojecten de opgesomde gevraagde
competenties voorleggen.

Powered by WPeMatico