Senior Project Manager – Antwerpen, België


Senior Project Manager

Binnen het bedrijf draag je als project manager e2e verantwoordelijkheid voor het opleveren van je projecten binnen tijd, scope, budget en kwaliteit, en garandeert de verankering ervan binnen de organisatie.

In januari 2013 heeft het Bazelse Comité voor het Bankentoezicht (BCBS) nieuwe richtlijnen voor een doeltreffende risicoaggregatie en -rapportage bekendgemaakt, die inmiddels bekendstaan als BCBS 239.
Het doel van BCBS 239 is om ervoor te zorgen dat een correct inzicht verkregen wordt in de risicopositie van banken door een transparante en kwaliteitsvolle aggregatie van risicogegevens en de flexibele rapportering van diezelfde data. De scope van BCBS239 is het beheren van risk data uit interne en externe bronnen.

Wat verwachten wij van een Sr. Project Manager?
Als Realisator:

  • Faciliteer je de realisatie van de business case zonder er eigenaar van te zijn, binnen tijd- scope –budget – kwaliteit.
  • Neem je verantwoordelijkheid voor het realiseren van de project doelstellingen binnen het gegeven mandaat.
  • Vorm, leid en motiveer je het project team.
  • Definieer, initieer en onderhoud je de project structuur en werking.
  • Geef je dagelijkse leiding aan het project.

Als Implementator:

  • Creëer je de omgeving waar en voorzie je  in de middelen waarmee alle partijen efficiënt en effectief kunnen samenwerken en opleveren
  • Leid je het core team en extended team, zorg je voor de opvolging van de taken en stuur je het team voorwaarts.

Als Regisseur:

  • Rapporteer en leg je  verantwoording af aan de project sponsor/stuurgroep
  • Betrek je tijdig alle betrokken stakeholders
  • Stuur je  binnen het project team op samenhang en dynamiek
  • Zorg je voor escalatie naar sponsor wanneer het project dreigt te ontsporen
  • Leid je de verandering in goede banen via verander management

 
Profiel: 

  • Je behaalde een master diploma en minimaal 10 jaar ervaring als project Manager
  • Je bent PMI Certified
  • Je beschikt over ervaring met projectmethodologie en project management binnen de bank- en verzekeringswereld.
  • Je hebt in het verleden ervaring opgebouwd in Financial en Risk project implementaties. Risico verslaggeving, risco aggregatie, governance en infrastructuur in dat kader zijn geen onbekenden voor jou
  • Kennis van Oracle Finance en Clarity zijn pluspunten
  • Door jouw communicatieve vaardigheden, overtuigingskracht en assertiviteit ben je succesvol in het omgaan met verschillende stakeholders.
  • Je beschikt over voldoende zelfzekerheid en je bent niet bang om vragen af te blokken van stakeholders die niet behoren tot je directe takenpakket.
  • Je draagt kwaliteit hoog in het vaandel en werkt autonoom met oog voor service.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Een grote dosis overtuigingskracht en assertiviteit.
  • Kennis van en tenminste 5 jaar ervaring in stakeholder management.
  • Resultaatsgericht, dynamisch en stressbestendig.
  • Autonoom kunnen werken.
  • Je bent dynamisch en flexibel ingesteld om in diverse omgevingen te werken. Je bent bovendien stressbestendig, hebt geen 9-to-5 mentaliteit en bent bereid om de ‘extra mile’ te lopen.

Powered by WPeMatico