PMO: Capacity Management (Junior/Medior)  – Halle, Belgium

PMO: Capacity Management (Junior/Medior) 
Periode: Lange termijn
Startdatum: ASAP 
Locatie: Halle
Regime: Fulltime

Context:
Ondersteuning bieden één van de strategische programma’s van onze klant en de onderliggende projecten. O.b.v. de nood v.h. het programma/portfolio/project of de programma/project/portfolio/resource manager neem je een aantal verantwoordelijkheden (taken/opdrachten) op jou. Daarnaast sta je mee in voor het bewaken van de kwaliteit van de protfolio -project- en/of programma management deliverables. Hieronder verstaan we onder P³: portfolio en/of programma en/of project en/of resource/capacity.

Opdracht:

  • het ondersteunen en challengen van de P³manager in de opzet en de uitvoering van het programma en de onderliggende projecten. het opvolgen en up-to-date houden van de P³planning.
  • Het aanmaken én opvolgen (analyseren) van de kosten (actuals en de toekomstige demand vs baseline)
  • het opvolgen van de onderliggende projecten (samen met de P³manager).
  • het opvolgen van de afhankelijkheden en interfaces met andere P³’s.
  • Specifiek indien je op domein resource/capacity management zou werken: het proces rond supply/demand opvragingen én de demand levelling (balancering) voor x-aantal profielen mee begeleiden, challengen en ondersteunen.
  • het opnemen van een aantal administratieve taken schrikt je niet af. Je zoekt hierbij zelf ondersteuning waar nodig.
  •  Continu up-to-date houden van P³-planning + dependencies (review P³-Plan + projectplanning(s) vanuit Cost / Resources / Planning / Deliverables en mijlpalen + reviews en bijsturen baselines vanuit bv. change requests).
  • Permanent zicht hebben op kosten-evoluties + analyses uitvoeren hierover rapporteren naar P³-manager.
  • Demand-levelling binnen P³’s.
  • Scope(s) van de onderliggende projecten binnen programma mee bewaken en eventuele impact analyseren naar de rest van het programma (of interdependecies naar andere programma’s) – opvolgen en chasen project status rapporteringen. o In kern- en andere P³-meetings jouw meerwaarde tonen als ‘controletoren’ (in ondersteuning van de P³ manager) + de nodige notulen nemen (opvolgen todo’s beslissingsregister – efficiënte agenda vd vergaderingen).
  • De nodige ondersteuningstructuren beheren en/of opzetten (sharepoint / communicatiegroepen / werkruimtes / meeting-overview / …).
  • Matrix-werking: zowel ervaringen delen binnen P³ als binnen hiërarchisch team (dus met andere PMO-collega’s).

Profiel:

  • Taal: NL/EN 
  • Opleidingen/bevoegdheden: Project & programma Mgmt 
  • Ervaring in technologie/methodologie: Project Management + Program Mgmt methodologie (eg PMi of Prince 2 practioner)
  • Kennis MS-Office pakketten (word, excel, powerpoint,…) 

Powered by WPeMatico