Helpdesk engineer – Mechelen, Belgium

Helpdesk Engineer

Regio: Mechelen
Sector: Telecom
Statuut: freelance of werknemer

Context: 

  • Je verwerkt binnengekomen incidenten (storingen) van business klanten en je lost deze op, hetzij door het probleem zelf op te lossen, hetzij door het probleem aan de desbetreffende supportgroep door te geven door gebruik te maken van de geldende procedures en regels. De focus ligt op het zoveel mogelijk direct oplossen.
  • Je volgt business-klant gerelateerde incidenten op en staat in voor de follow-up van interacties met interne supportgroepen en externe providers
  • Je volgt alle inkomende en uitgaande communicatiekanalen (email, telefoon…) op.
  • Je bent verantwoordelijk voor het correct dispatchen van 2-line groepen of partners wanneer een interventie vanuit de helpdesk niet tot een oplossing leidt.
  • Je bent het eerste escalatie aanspreekpunt wanneer de service in gevaar komt of vooropgestelde herstellingstijden niet worden gehaald.
  • Als probleemoplosser bepaal en evalueer je de prioriteiten van de incidenten. Hierbij kan je terugvallen op een aantal interne procedures en regels.
  • Je fungeert als 2-line support voor complexe individuele technische klachten.
  • Je bent een krak in het analyseren van technische klachten van business klanten en je zoekt verbanden tussen individuele klachten en mogelijke netwerkproblemen.
  • Je bent mee betrokken in de evolutie van incident-gedreven onderhoud naar meer structureel (preventief) onderhoud door te anticiperen op degradatie van (netwerk) elementen waardoor de klantentevredenheid met betrekking tot de servicebeleving verhoogd wordt.
  • Je voert zelfstandig interventies op de Telenet infrastructuur uit op basis van de geldende procedures.
  • Je respecteert de vooropgestelde werkprocedures.

 
Profiel:

  • Je bent Bachelor,  Industrieel Ingenieur (Electronica/IT), Master IT of gelijkwaardig door ervaring/doorgedreven technische affiniteit.
  • Telecomervaring is een sterke troef
  • Je hebt affiniteit met het toepassen van processen en procedures
  • Je beschikt over een gezonde dosis assertiviteit en overtuigingskracht
  • Een goede kennis van Nederlands of Frans en Engels is vereist
  • Je bent klantgericht en oplossing gedreven.
  • Je bent zeer analytisch
  • Je bent uiterst stressbestendig en blijft in elke situatie klantgericht en vriendelijk
  • Ervaring met business klanten en -producten of -processen is een sterk voordeel
  • Je bent bereid om in shiften te werken

Powered by WPeMatico