Data Scientist – Digitale Media – Asse, België

Data Scientist – Digitale Media 

Als Data scientist maak je samen met jouw team deel uit van de Data, Operations en Insights afdeling. Ons data team verlegt iedere dag grenzen om steeds betere inzichten te kunnen bieden aan de verschillende afdelingen binnen het bedrijf. 

Met onze grootste nieuwssites, HLN.be & De Morgen, bereiken we bijvoorbeeld 1,2 miljoen unieke bezoekers per dag. Die zijn verantwoordelijk voor meer dan 1 miljard pageviews per maand, goed voor Terabytes aan klik-data op maandbasis. Hiermee bouwen we interesse-profielen van onze lezers op, die we inzetten op verschillende fronten. Zo helpen we onze redactie verder met inzichten rond welke artikelen veel gelezen worden, of welke content lezers kan overtuigen om abonnee te worden bij ons. We werken aan een slimme content recommendation motor, die lezers een gepersonaliseerde nieuwsstroom biedt, op basis van wat hén interesseert, en dit zonder in een filter bubble terecht te komen. Anderzijds bieden we onze adverteerders gerichte segmenten waarnaar zij boodschappen kunnen differentiëren of budget kunnen optimaliseren.
In het Data Lab team werken we hiervoor met verschillende tools, zowel cloud-based als on-premise. We experimenteren door zelf te ontwikkelen, maar gaan evengoed met startups of tech-partijen in zee. Wat voor ons telt zijn de inzichten & duurzame waarde die we uit data kunnen halen, voor onszelf én de consument!
Een greep uit jouw uitdagingen: 
  • Je werkt zowel proactief als op aanvraag van de business, en je bouwt vanuit jouw data inzichten een kennis van de business op.
  • Je maakt bevattelijke analyses rond het digital gedrag van consumenten en geeft aanbevelingen mee.
  • Samen met het team en IT werk je mee aan de graduele opzet van een digitaal klantenprofiel dat kan gebruikt worden voor data-vragen uit Advertising, Marketing of Redactionele hoek. Kortom, je beantwoordt vragen over het digitaal gedrag van onze lezers door dit te vertalen naar de juiste data, meetopzet, analyse en algoritme.
  • Je denkt en werkt actief mee aan gepaste digitale metrieken en rapporten, die door de BI-afdeling verder worden doorontwikkeld.
  • Je werkt met verschillende technologieën (Python, Spark, Google Big Query, DataIKU, ,..) om je doel te bereiken waarbij je steeds kan terugvallen op IT voor de technische opzet van het Data Lake.
  • Je analyseert en ontwikkelt graag zelf, maar je staat open voor het gebruik van kant-en-klare technologie- of analyse-platformen, en samenwerking met derden.

Je sterke punten: 

  • Master diploma of PhD diploma met afstudeeroptie Data Science, Statistiek, Toegepaste Informatica, of gelijkaardig
  • Professionele ervaring is een plus, maar we staan zeker ook open voor afgestudeerden die ons kunnen overtuigen.
  • Ervaring met Data Science in Python of R is een must (via je opleiding of professionele ervaring), daarnaast ben je mee met de courante data science/machine learning algoritmes in classificatie, clustering, text mining, …
  • Ervaring met Scala, Spark en Amazon/AWS is een plus, of bereidheid om dit te leren
  • Je weet dat data science niet enkel over algoritmes gaat, maar vooral ook over data verkennen, verwerken, structureren, interpreteren,… en inzichten naar eindklanten communiceren.
  • Je bent sterk geïnteresseerd in media, marketing én digital. Je wil evenzeer de ‘business’ begrijpen als het ‘algoritme’.
  • Problemen bestaan niet, enkel uitdagingen: is een slagzin die jou op het lijf geschreven is
  • Teamspeler!
  • Je bent grondig, maar ook pragmatisch (de 80/20 regel)

Powered by WPeMatico