Collections Specialist – Mechelen, Belgium

Functietitel: Collections Specialist
Afdeling: Billing & Collections TSD
 
Basisdoelstelling:
Het opvolgen van uitstaande debiteuren. Versturen van reminders, opvolgen bad debt rapporten en verwerken van inkomende vragen hierop.
 
De Medewerker Collections is verantwoordelijk voor:

  • Verwerking inkomende telefoons en post n.a.v. reminders en minimum service
  • Opvolging fraude & high usage, check op kredietwaardigheid
  • Nauwe samenwerking met advocatenkanto(o)r(en) via telefoon maar ook face to face: afspreken van betalingsplannen, doorsturen van dossiers, gerechtelijke dossiers interpreteren en het dossier aanvullen voor onze partner/advocaten
  • Eerste controle en goedkeuring van de facturen van onze incasso partners en advocaten
  • Het opstellen van betalingsoverzichten en ervoor zorgen dat het geld correct wordt ingeboekt
  • Het afspreken en opvolgen van betalingsplannen met wanbetalers en uitvoeren van blockings indien nodig
  • Outbound Calls
  • Rapportering opstellen bad debt + opvolging hiervan naar het management toe
  • Input leveren voor de maandafsluiting (accruals) en opvolging hiervan
  • Opvolging WCO’s
  • Loggen en opvolgen van incidenten
  • Aanspreekpunt voor andere departementen (SPOC)
  • Je identificeert waar bestaande werkwijzen kunnen bijgestuurd worden om beter tegemoet te komen aan de behoeften van de Solutions Klanten.
  • Je onderhoudt werkinstructies en afspraken
  • Zelfstandig opstellen van testscenario’s en het uitvoeren hiervan
  • Je wordt mee ingeschakeld als Key user bij projecten: implementatie nieuwe diensten en producten.

 
Interne en Externe Contacten – Hiërarchische positie:

  • De Medewerker Collections rapporteert aan de Manager Billing & Collections.
  • Interne Contacten Customer Care, Finance, Legal en Collections Res
  • Externe contacten Klanten, Credit Check kantoren, advocatenkantoor

Opleidings- en ervaringsniveau:

  • Bij voorkeur graduaatsdiploma of 2 jaar bewezen administratieve ervaring in collections
  • Perfecte technische kennis van de collections modules
  • Nauwkeurig werken en sterk klantgericht denken
  • Flexibele persoonlijkheid en stressbestendig
  • Deze functie vereist zeer goede telefoonvaardigheden, assertiviteit en standvastigheid in het geven van richtlijnen aan wanbetalers
  • Kennis van Excel en Word

Powered by WPeMatico