Business Analyst (5 posities) – Brussel, Belgium

Business Analist

Beschikbaarheid: ASAP
Locatie: Brussel
Aantal: 5 a 6 personen
Sector: (levens)verzekeringen
 

  • Hij/Zij heeft goede kennis van levensverzekeringen, levensverzekeringsproducten en levensverzekeringsprocessen inzonder administratie back-office processen.
  • Hij/Zij heeft een Master opleiding;
  • Hij/Zij heeft minimum 5 jaar ervaring als Business Analyst;
  • Hij/Zij heeft een methodologische en holistische aanpak en kan zich aanpassen aan onze BA-werkwijze (requirement documentatie, …);
  • Hij/Zij heeft end-to-end BA-werk geleverd in zijn/haar carrière, waaronder:
    • Probleemstelling packagen en valideren
    • Business proces impact-analyse van voorgestelde oplossing
    • Vertaalslag van proces-aanpassingen naar stakeholder en solution requirements (al dan niet met IT-impact) en deze nauwkeurig inventariseren
    • Alle requirements opgeleverd krijgen (waaronder: UAT van aanpassingen aan IT applicaties (met test evidence), werkinstructies, policies, procedures, de oplossing ingang geven in de business (workshops, …), …);
  • Hij/Zij is een uitgesproken procesmatig denker met praktische ervaring in het domein van procesverbeteringen te identificeren en processen adequaatdocumenteren:
    • Kennis van modelleertechnieken voor het structureren en analyseren van processen;
    • Helder BPMN 2.0 diagrammen uittekenen (in een BPM tool, bij voorkeur ADONIS), inclusief document flows in het proces, communicatie flows met externe stakeholders, en 1e lijn risks & controls in deze processen;
  • Hij/Zij kan autonoom werken in een bedrijfscontext waar ervaring en know-how schaars is geworden (cf. nieuw strategisch plan);
  • Hij/Zij combineert een assertieve en overtuigende communicatie met diplomatie en een grote luisterbereidheid naar zowel de business als IT;
  • Hij/Zij kan transversaal werken;      
  • Hij/Zij is resultaat- als klantgericht;
  • Hij/Zij heeft ervaring met business cases en scenario-analyse
  • Hij/Zij beheerst het Nederlands, Frans en Engels, zowel in woord als in schrift;
  • Hij/Zij werkt vlot met MS Office toepassingen;

 
Bovenop de hierboven vermelde vereisten hopen we concrete ervaring te mogen lezen m.b.t. tot één of meerdere elementen uit de volgende lijst:
 

  • Know how about (working experience) with insurance contract management applications, application migration/consolidation
  • Decommissioning of IT applications used in the context of new business
  • Data cleansing, data structuring, data migration, … with the aim to deliver a clean customer & household database
  • Development of a dashboard for Customer Contact Center and Customer Services: KPI definition, KPI calculation logic, KPI granularity & reporting frequency, KPI data sourcing, User Interface
  • Roll out of a new organizational structure (TO BE Organigram under CEO and COO)
  • Know how with HR processes and technical HR know how for HR initiatives
  • Process streamlining of Customer Services and Contact Center of a life insurance company

Powered by WPeMatico